Hmmm...

Alltid svårt att hitta nån snärtig rubrik, så därför struntar jag i det idag!

Det var inte speciellt varm och skönt i morse, så vi lämnade den (o)snygga ponchon hemma och tog bilen till dagis. Väl hemma såg jag grey's som jag spelat in igår medans Tyra sov. Jag hann städa av köket lite oxå. Hon vaknade precis när jag skulle börja skura golvet, så medans jag gjorde det satt hon i stolen vid bordet och vred sig. Sedan svamlade vi på en stund innan vi tog boben på släp och gick och hämtade storebror. Ponchon följde med under vagnen, och först ville han inte ha den på sig. Men vi hann inte ens utanför grindarna innan han pep "jag fryser", och vi tog på "specialarfilten". Det såg rätt skönt ut när han satt på boben med den! Jag hade inte kameran med mig då, men jag skyndade mig att fota när vi kom hem. Kragen är elastisk, det skulle inte vara så roligt att ha cementkrage när den är så stor! Men jag fick tänka lite innan jag fick till den, jag var tvungen att dela tyget och sy ihop det lite annorlunda för att det skulle bli rätt. Det är inte alltför ofta man syr annat än raksöm...

Vi käkade mellis och slog igång en film för att varva ner lite. Sedan var det matdags igen och datorn fick agera barnvakt. Alltid skönt att veta vad de gör, och Tyra lämnar man inte ensam i soffan!

Sambon som varit i Gällivare idag kom hem precis när maten var klar, och jag hade väntat mig att ungarna skulle ha hunnit somna innan han skulle komma. Blev lite snålt med mat, men med en extra morot och lite vatten blev vi mätta. Sambon och Sixten åkte iväg en sväng och Tyra somnade hos mig på soffan kvart över sex! Ska bli spännande att se hur hon sover inatt...

I morgon är det fredag och snart helg! Men först är det en massa tv ikväll. Vad blir det för mat och Elake kocken samtidigt som jag spelar in Private practice. 

Slickepott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0