Nederlag...

Vi drog igång med tapetseringen idag och hoppades på att bli klara. Det sket sig. Kapitalt. Även om vi bara hade gjort våderna 2.35 skulle det inte ha räckt. Vi måste ha en ca 15 cm bred remsa från en våd till. SKIT!! Det är bara att sätta sig i telefon och hoppas att det blivit en rulle kvar någonstans i stan!! När vi skulle skära till det vi hade kvar på rullen tänkte vi, att om vi hoppar över en våd och ser vad vi har kvar kanske vi klarar oss. Icke... Skulle ändå ha fattats 15 cm! Nåja, slutklagat om detta.

Hur underbart väder har det inte varit ute idag då? Vi klädde på oss och gick ut efter lunch, eftersom vi skulle få någon kontroll av skorstenspaketet på förmiddagen. Sotarn hade visst varit hos oss strax efter 8, och då måste vi ha vaknat precis när han for igen. Tyvärr med oförättat värv, vi hade för stökigt i tvättstugan och ingen stege utplacerad. När klockan närmade sig 11 ringde jag och undrade var han var. Han kom halv 12 och sedan var det snabbt avklarat.

När vi var ute gjorde vi de vanliga sakerna, Tyra sov i vagnen och jag och Sixten åkte bob, pulka och tefat. Vi hade riktigt trevligt! Efter en timme ville Sixten gå in så vi gick in och åt lite mellis och spelade lite dator. Han har två spel han kör. Sebran, där man kan lära sig siffror, bokstäver och att räkna lite och enkla ord. Vi håller oss till att räkna och hitta bokstäverna på tangentbordet. Det andra är Byggare Bob. Computing

Eftersom vi skulle äta lasagne idag bestämde jag mig för att Sixten skulle få vara med och hjälpa till. Han gillar att riva ost. Och att äta den. Det blev inte så mycket kvar. Jag tror jag tog ett kort, men det verkar inte ha blivit nåt. Kanske för att osten tog slut?!!

Dagens Sixten: när vi satt och åt mellis säger han helt apropå: "pappa bäst". Han funderar ett tag och pekar på mig och säger "du också bäst". Men du då säger jag, du är bäst av alla. Mmm, säger han och nickar. Tyra då, frågar jag, och jo, hon är oxå bra.

Nu ska jag fimpa tvn och gå och borsta tänderna. Brushing Teeth

God natt! Hoppas på att denna blir bättre än den förra... Ungarna turades om att vara vakna mellan 1 och 5... Då är det lite svårt att sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0