Sjuka...

jag blir då bara värre och värre. Inte så snorig, men luftrören har mått bättre måste jag säga! Sixten har nån grej på tungan som han haft tidigare, men som försvann med lite vischyvatten. Då trodde de på vc att det var nån svampinfektion. Vill ändå kolla upp det eftersom det kom tillbaka. Tyra missänker jag har en öroninflammation, eller början till en. Hon skrek som en besatt nu på eftermiddagen då hon skulle få sova en stund. Vid fyra fick hon en alvedon, och sedan somnade hon sittandes i vagnen och sov en halvtimme. Börjar snart vara dags för en alvedon till om det blir tråkigt när hon vaknar nästa gång. Förhoppningsvis slipper vi akuten inatt! Doctor

Jag ska ringa på vc i morgonbitti, när jag ringde vid 3 idag hade de slut återuppringningstider... Då blev jag sur! Men vad ska man göra? Bara att gilla läget.

Idag har jag och Sixten pysslat lite, en av kusinerna fyller år i morgon så Sixten gjorde  ett halsband som vi slog in. Som vanligt hade vi inget presentpapper, så vi tog julpapper och vände avigt och ritade på. Det blev så fint så!Present  Annars har vi tagit det ganska lugnt idag, jag försökte få med mig Sixten ut när Tyra skulle sova. Då hon inte ville det, hon hade förmodligen ont i örat, stannade vi inne i stället. Byggde lite lego och körde lite tåg. Sixten har spelat byggare bob, som vanligt, och blir alltid arg när jag säger att han måste stänga av. Förhoppningsvis är han mindre snorig snart så att vi kan vara ute mer. Det är ju helt underbara dagar nu! Som mars fast i februari. Sjukt egentligen... Vi ska dock göra vårt för att minska växthuseffekten genom att dra in fjärrvärme i sommar.


Nu är det film och sedan ska jag försöka sova nån timme om barnen är på min sida!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0