Tidig kväll i kväll

Hallojsan alla!

Idag är jag helt OK i magen, jag tror det var korven jag åt till lunch igår som inte ville mig väl...
Däremot har jag träningsvärk i baken! Det tar på att måsta gå upp på toan varje gång. Men det är skönt att ha två toaletter när det "skiter" sig! Om det skulle vara nåt smittsamt så kan man förhoppningsvis hålla det något sånär isolerat.

Idag har Sixten varit ganska rastlös. Vi har ju varit inne ett par dagar, så idag tog sambon och klädde på sig och Sixten och gick ut en sväng med boben. De åkte varenda backe som fanns på ett område i närheten och sedan gick de förbi hockeyplan som finns här. Det gjorde honom lite lugnare ett tag, men där kring 4-snåret när han börjar bli lite trött och hungrig har han en tendens att bli lätt klängig. Vi måste nog börja göra middag lite tidigare i familjen! Eller lite mer till mellis, men han äter inte så mycket då heller. Kräsen liten älskling har vi!

Nu ligger båda i sängen och jag tror de har somnat. De var vakna före sju i morse bägge två, så det är klart man blir lite seg! Hostan har inte gett med sig än tyvärr. Värst är det för Tyra som inte får något som dämpar den heller. Hon sover ändå ganska bra, bara hon somnar ordentligt.

Idag fick hon smaka fisk för första gången, jag hade gjort kokt torsk och äggsås till henne. Det är inget fel på aptiten trots att hon är förkyld! Det börjar vara läge att byta ut lunchen oxå... Men jag vet inte om jag vill sluta amma än! Det är nog mer jobbigt för mig än för henne. Men vad gör man när hon inte är nöjd? Bara att inse att hon är 8 månader nästa vecka. Usch vad tiden går!! Aging WomanFast det är väl på barnen man märker att man blir gammal...

Sixtens språk utvecklas hela tiden, han säger hela tiden nya saker och jag blir lika fascinerad varje gång han kommer med nåt nytt! Det blir en aning enklare att kommunicera med honom och han blir nöjdare när man förstår
mer och mer av vad han säger. Lillvännen... Mommy Loves You

En timmer kvar till house, som jag tänker se hela avsnittet av idag. Missade ju halva förra veckan! Vet inte vad jag sysslade med... Tvättade kanske? Idag har jag kört tre maskiner och ändå är det inte tomt i tvättkorgarna.

Tjipp tjopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0