5 minuter!!

Så lång tid har jag nog inte haft för mig själv i helgen, annat än när jag sovit. Och knappt då.

Igår var det inte läge för bloggning, var på stan halva förmiddan och fixade renoveringskit till vardagsrummet. I morrn går vi nog in och beställer tapeten vi ska ha till fondväggen bakom tv-n. Det kommer att bli så himla läckert när det blir klart! Sedan är det bara möblering, ljussättning, "pyntning" och lite annat... Det har nog gått minst ett år till innan vi fått till riktigt allt. Men det kan jag nog leva med eftersom vi måste spara pengar till fjärrvärmen till sommaren/hösten.

Vi åkte till farmor och farfar för att hämta sonen och blev kvar där ett tag. Snabbätet till middag och sedan till en av mina systrar för att fira en av hennes döttrar som fyllde år i fredags. Trevligt!

Idag har det varit halvt krig här hemma. Båda ungarna hur trötta som helst, jag hur trött som helst och huset som ett bombnedslag... Nåja, jag brukar vara ganska duktig på att städa när jag är irriterad! Så, jag körde en tvättmaskin, en diskmaskin och har även kört fläktfiltret i disken. Innan jag körde tvätten rengjorde jag vattenfiltrena till tvättmaskinen och skrubbade ur tvättmedelsfacket, jag tog ur det man sätter medlet i och skrubbade inuti där. Var rätt grisigt...
Sedan dammsög jag nedervåningen. Sambon satte äntligen upp krokar i hallen så barnens kläder kan hänga där de når dem. Eller, sonen i alla fall. Dottern kommer sig inte så långt än Roll

Som pricken över i, så åkte jag iväg på ett 75 minuter långt spinningpass idag! Ibland undrar man vad man håller på med...
När jag kom hem var det suströmmingsdags!!! Sedan var det inte svårt att få två trötta barn isäng.

Måste bara berätta om sonen, jag var på toa och när jag skulle ta papper kommer han och fixar det till mig. Jag försöker ju lära honom att vara artig och föregå med gott exempel, och tackade så mycket. Då har han lärt sig att man säger "varsågod"!
Nu är det singing bee och sedan kanske lite mythbusters!
Mindre roligt är att vågen har vänt i helgen... Blir motionsvecka till veckan Sit UpStationary Bike
God natt, och hoppas ni haft en trevlig helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0