Aj aj aj

Misstänker att jag kommer att ha lite träningsvärk i ryggen i morrn...

Idag har det varit lite snöstorm härSnowstorm, det har väl kommit typ 15 cm snö. För att jag skulle ta mig ut med bilen för att träna var det ganska nödvändigt att skotta!

Om vi börjar igår kväll, så fick jag veta att det skulle snöa idag. Fint tänkte jag, lite snö ska nog inte hindra oss från att gå till dagis idag. Jag tog bilen... Höll inte på att se vägen! Nåja, vi tog oss både till och från dagis utan missöden. Så hem och käka lite melon till mellis och sedan utan att skotta. Det tog en och en halv timme med hjälp av sonen. Nu har vi en bra stor pulkabacke att åka i! Nackdelen med att ha en snöföra med tippbar skopa är att snön fastnar i fästena. Ju närmare slutet vi var desto sämre gick det att skotta. Inte så kul att skopan tippar när man ska vicka upp snön! Jag gav upp när det var ungefär en bils storlek kvar att skotta. Och då kommer PLOGBILEN!!!Snowplow Happ, bara att skotta plogkarm då...

Värst var ändå när jag skulle ut på timmerleden efter träningen! Det hade precis kört förbi en plogbil och en väghyvel som samkörde, och karmen var väl nån decimeter hög. Då var det rätt skönt med trafikljus, så att när jag fick grönt kunde jag ta lite fart utan att behöva dra in i nån annan bil... Men det tog läääääänge innan jag var hemma, jämfört med bara ett par minuter normalt. Det var lite bilkö!

Nåja, nu är jag hemma och nyduschad och i morrn är det fredag!

Vi kör ju ett lite nyttigare liv nu, och vågen visar minus 2 kilo!

Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Slarva

Härligt vågen visar den väg man vill att den ska visa! :-)
Ha en trevlig helg!

2008-01-25 @ 21:11:43
URL: http://slarva.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0