Ego??!!

Jag som skulle skryta lite över mina våra barn igår, och så handlade allt om mig! Embarrassed

Sonen, Sixten, har varit inne i en kramig period nu, och både när man hämtar och lämnar på dagis och väldigt ofta hemma är det puss och kram! Hur mysig som helst! Hans prat har utvecklats massor nu och det kommer nya ord varje dag. De han sagt förr blir tydligare och han har börjat dra slutsatser om diverse grejor. Det är jätteroligt att se honom utvecklas, men samtidigt vill jag stanna tiden! Han ska ju vara min lilla älskling jämt ju!
Här kan man se hur liten han är, eller hur stora snögubbar man kan göra

Dottern, Tyra, har sovit två nätter väldigt bra nu. Har bara vaknat en gång mitt i natten för mat sedan hon somnat ordentligt, och sedan en gång på morgonen. Först provar jag med tutten/nappen och funkar det inte får hon komma över i min säng, och då oftast äta. Hon har börjat ställa sig i krypställning när hon har nåt att spjärna fötterna emot. Nu är det bara att börja dammsuga varje dag när hon får börja härja på golvet...

Vi var till Rovaniemi i början av december förra året, och där tog vi några söta kort på barnen!      

När vi ändå är inne på lite gamla bilder kan jag lägga in en pippi som inte var rädd av sig! Vi kunde stå på andra sidan gungställningen utan att den flög iväg. En nötkråka var det visst.   En annan dag regnade det lite!              
Idag har Sixten fått vara på dagis ett tag, och jag och Tyra passade på att handla mat för veckan under tiden. Eftersom det varit så fint väder idag tog vi en promenad när vi skulle hämta på dagis igen. Det blev ganska mycket till mellis eftersom han inte velat äta så mycket till lunch. Förr älskade han plättar/tunnpannkakor, men nu får man lura i honom. Ganska intressant hur saker kan ändras från en dag till en annan!

Nu ska jag fixa för natten, Tyra verkar sova oroligt ikväll...

God natt!
    //Nytränad, otränad försöker-bli-lättare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0