En lugn dag "på jobbet"

Måste bara börja med gårdagskvällen... Barnen somnade i godan ro och vi gick och la oss.
Strax före halv 12 vaknade T och skrek i panik! Upp och försöka lugna henne, ge lite mat (som hon ratade) och sedan var jag tvungen att gå ner. Det går ju inte att ha henne skrikandes där sambon och S ligger och sover... Att hålla henne upprätt med benen uppdragna mot magen funkade bäst, så efter ett tag fick hon minifom och lite magmassage. Till slut lugnade hon av så pass att vi kunde sätta oss i soffan. Det började ju bli lite kallt att springa omkring i underkläder, så en filt skulle ju vara ganska skön att dra över sig. Hon somnade i min famn, liggandes på mage på min bröstkorg, och jag somnade så klart oxå... Halvlåg i soffan en timme och sov, sedan kunde vi gå upp igen.
Inte så rolig läsning kanske, men nu vet ni hur livet som småbarnsförälder kan vara! Det är ju så klart det bästa som finns!

Idag var det som vanligt, inga lastbilar som lastar flak mitt framför köksfönstret och vi fick stressa till dagis. Eller stressa kanske är fel ord, men vi är alltid ute för sent. Idag sa tom S att han ville åka bil till dagis! Fast vi tog boben, och gick.

Jag har haft en riktigt lyxig dag! Jag fick ju sova middag! Hur skönt som helst, även om jag låg tvärs över reservsängen med en snusandes dotter som höll fast sig i mig. Lite mat, och sedan hann jag skura golvet innan jag skulle hämta S och åka in till stan för att fika med några jag träffat via en familjecommunity. Trevligt att träffa lite annat folk än sambon och barnen...

Annars har det varit ganska händelselöst idag, mat och lite prat.
Nu är det grammisgalan, och snart dags att sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0