En sån dag!

Vaknade alldeles för tidigt tycker jag, men egentligen alldeles lämpligt. Kring sju tyckte barnen att det var dags att kliva upp, och om vi ska hinna äta frukost och klä oss för att hinna i tid till dagis var det nog läge. Lagom till frukosten kommer det en lastbil och lastar aggregat och annat (grannen har borrat bergvärme) precis när S ska ta första tuggan, frukosten tog väl kanske en halvtimme istf 10 minuter... Och eftersom vi börjat vårt nya liv skulle jag så klart gå och dra S på boben. Vi kom iväg lite sent, men var ändå i hyfsad tid. Skönt!

Eftersom jag är "ledig", hade jag fått i uppgift att handla. Inte så krångligt kan tyckas, men när man inte kommer åt internetbanken för att vårt eget nätverk strular blir det genast knepigare. In på banken och gör en överföring, och medans jag ändå var där fixade jag lite annat som drog ut på tiden... Nåja, halv 1 hade jag gjort allt klart och kommit hem för lunch. Hiva i sig lite mat och sedan på med kläder, och just det, lite amning, och iväg till dagis.

Sedan har det egentligen varit ganska lugnt, gjort lite mat (ärtsoppa) och sedan iväg och träna. Min träningskompis, och likaså mamma till S och T:s kusiner, skulle med, men deras yngsta kräktes 10 min innan vi skulle iväg så hon fick stanna hemma... Tror ni jag kommer att ha träningsvärk i morrn??? Att gå på body pump och försöka visa sig på styva linan för att en gammal parallellklasskompis var där när man haft lite juluppehåll rekommenderas inte... Kunde knappt ta mig nerför trappen när jag hämtat kläder så jag skulle ha nåt att ha på mig efter duschen!

Dagens motto: Varför ska man krångla till det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0