Mamma bortskänkes...

för idag har jag inte varit nån bra sån. Sovit lite samtidigt som barnen sovit lite är ingen bra kombination. Det intressanta är att när sonen hamrar på datorn och jag höjer rösten så gör han likadant! Fast han var tjurig även om jag inte höjde rösten. Men det gjorde inte saken bättre! Jag försökte och klarade i 97% av fallen att behålla lugnet och visa/berätta hur man gör och inte vid olika tilfällen. De är ju det bästa jag har och jag älskar dem ju över allt annat! Det dåliga samvetet gör sig ständigt påmint...

Så, idag sket sig planeringen totalt. Jag hade tänkt åka in till stan för att handla diverse halvnödvändiga grejor som välling, torkställning och lite annat, men det slutade jag ut då vi alla tre inte var på vårt solskenshumör. vi gick ut och åkte bob istället. Det tråkiga är att vi har infarten mot en ganska vältrafikerad väg, och snöhögen som blir när vi skottar ligger mellan huset och vägen. Detta innebär att om man svänger åt fel håll med boben kan man komma ganska nära vägen. När jag sa åt sonen att svänga åt andra hållet blev det katastrof. Nåja, upp igen och så iväg, och nu svängde han åt rätt håll. *solsken* När han då för vilken gång i ordningen inte orkade med att tappa snöret till bob och pulka och dottern låg i vagnen och var grinig (hungrig) gick vi in och började titta på film och lägga pussel. Dottern fick mat och vi var alla nöjda och glada igen. Sedan kom syrrans äldsta för att plugga körkort och jag började med maten. Sambon kom hem och nu är allt frid och fröjd igen!

Det blev en del körkortsplugg, och vissa saker behöver man kolla upp. Det var ju trots allt över 10 år sedan jag tog kortet. Nåt jag behöver repetera är datumparkering, och det lär jag nog aldrig lära mig!

Tror att jag lätt skulle somna om jag gick och la mig nu, men hur kul är det???
I morrn ska sonen på dagis, så då kanske jag får lite mer gjort.

Jag vet inte om jag har nåt bra citat idag, eller jo, igår var det lite busväder. Sambon sa att det regnar, men jag tyckte att det snöade. Så sonen säger faktiskt som det var; "det  snöregnar"!

    Och inte är det luktfritt heller...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0