maggan vs myror

Idag har jag äntligen gjort klart "plattgången" eller vad det kallas. Gången från infarten till uteplatsen, där det ligger stenplattor. Tråkigt men nödvändigt. Å men fy fan vad myror!!! Jag vet inte hur många ägg och larver jag sett! Precis under plattorna, helt öppet när jag tog bort dem! Men nu har hondjävulen fått säga sitt! Jag har något supermedel som ska ta kål på det mesta som jag använt kanske 2-3 ggr rekommenderad mängd. Inte snällt, men roligt! Visst är jag hemsk! Tänk er en 10 meter lång myrstack med svartmyror... Men nu är det gjort, och jag borde egentligen göra själva uteplatsen oxå. Lite knepigare då den är betydligt bredare och jag har en bräda som är en halvmeter lång att platta till med. Kan kanske behöva lite hjälp där.

Storebror badade idag, och konstaterar att jag och lillasyster inte har någon snopp. Men det skulle lösa sig, för snart får vi en! Lillasyster ska så klart få en liten... *tihi*

Vi har hunnit vara på stan en sväng idag och handlat tofflor och sandaler till storebror. Och lite annat förstås, det var ju röjardag! Blev inte så dyrt ändå, 100 spänn på lite onödiga saker och en present, och lite till för hårband till mig.

I morgon ska vi iväg med sambons jobb, om han inte är helt däckad så klart, på familjedag. Vi ska tydligen åka båt och sedan blir det hoppborgar, burgare och annat skoj! Jag kanske bjussar på lite foton i morrn, börjar vara läge nu att visa upp våra odlingar och annat bus!

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0