Sambon lever

Han sov gott inatt och  vaknade när jag petade på honom vid tresnåret, när lillasyster hade tappat tutten. Jag sov gott till typ halv åtta och fick stressa som en tok för att inte bli alltför sena till dagis.

Igår planterade vi om lite blommor, storebror och jag. Har inte fotat nåt, så inga bilder idag heller. Börjar vara dags för det snart! Vi passade på att plantera några apelsinkärnor. Jag är dock inte alltför hoppfull, men man vet aldrig! Däremot har vi planterat lite sallad idag! Och morötterna vi satte för ett tag sedan har tagit sig! Det sticker upp lite gröna strån i tre fina rader i pallkragen. Smultron ser det ut att bli en del av men jordgubbarna kanske behöver lite mer tid på sig. Jag tog ju revor av en kompis i höstas och satte. Den som lever får se. Jag kanske ska inhandla lite nät, så att fåglarna inte tar de stackars gubbar som kanske kommer.

Nu tror jag att vi kan säga att storebror är blöjfri dagtid! Det märks i soptunnan och på blöjkontot, där det redan finns plats för annat. Trevligt!

Det verkar vara en orolig dotter inatt, lite magmassage hjälper för stunden men det blir nog en tidig kväll ikväll.

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0