Tung dag

i alla fall på eftermiddagen...

Idag har vi varit på jobbet en sväng, men det tog bara en timme. När vi kom hem var det läge för lillasyster att äta lunch, och hon åt inte så mycket. Kanske inte är favoriten med torsk i räksås. Måste komma ihåg det när jag köper burkmat nästa gång... Jag och storebror grillade burgare till lunch och sedan var vi ute en stund. Ett lite rejälare mellis till lillasyster så att hon skulle överleva till middagen. När jag satte igång hennes potatis vid halv 4 blev hon en riktig hungerhäxa! Och mamma oxå kanske, jag fick en huvudvärk som lättade lite efter två alvedon men nu verkar vara tillbaka med full styrka. Roligt...

Nu är det fotboll och förhoppningsvis slutar dagen roligare än den utvecklats till. Den började bra fram till middagsläge, ungefär som vanligt när det blir en mindre rolig dag.

Annars har vi lekt i sandlådan, gungat lite och sparkat fotboll. Trevligt!

Nu blir det nog rätt mycket uppehåll, vi ska till stugan i morgon och jag och barnen stannar nog till tisdag. På onsdag ska jag på "inskolning" där jag ska jobba i sommar. Sedan åker vi tillbaks på onsdag eftermiddag och stannar till söndag. Bara det är hyfsat väder!

På måndag börjar jag jobba, och det känns både bra och tråkigt. Det är rätt härligt att vara hemma med barnen soliga dagar, men jag behöver nog komma hemifrån ett tag.

God natt och trevlig midsommar!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hoppas att ni haft en trevlig midsommar!

Vad har du fått för spännande jobb?

nyfiken i en strut

2008-06-22 @ 11:09:50
URL: http://slarva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0