En sån helg!

Efter en hektisk helg tar jag mig tid att sitta framför datorn ett tag. Egentligen borde jag städa förrådet, men det ids jag inte!

I fredags åkte vi upp till stugan. Det var väl kanske inte bästa vädret, det snöade och blåste lite men det var inte kallast. Det lättade upp och vi var ute tills större delen av familjen kommit. Det var en del att packa in i den minimala kylen och frysen. Eller frysen var inte så liten.. En hel friggebod! Utan isolering och värme (inte påslagen) var det lika kallt i den som ute och funkade alldeles utmärkt som frys. Vi käkade sallad och ärtsoppa til middag och hade allmänt trevligt. Gubbsen gick ut och vi fick lägga kidsen i lugn och ro. Jag och några av syskonbarnen svamlade på en hel del och fastän tvn visade så ska det låta, missade jag större delen av programmet! Jag satt säkert två meter från den, så det var rätt bra jobbat tycker jag själv!

I lördags var det soligt och fint men ganska kallt. Eftersom Tyra haft öroninflammation höll vi oss inne en del, men när hon skulle sova gick jag en prommis med henne och lade filtar för alla öppningar så det inte skulle bli så kallt och blåsa in och jag passade på att åka bob med Sixten. Det var skoj! Jag passade på att tjära in ett par rätt gamla skidor, som både jag och en av mina äldre systrar åkt på och efter lunch satte vi fast dem på Sixtens fötter. Det gick kanon! Vi hade så klart inte kameran med oss, men vi lånade min mammas. Bilder kommer när ni hunnit glömma detta inlägg och jag synkat över bilderna. Jag filmade lite oxå, men det kan jag inte lägga in här tror jag... Äldsta systern och hennes familj kom upp strax innan lunch och lillebror anslöt mellan lunch och middag.
Jag hade börjat känna mig konstig i ena ögat, ungefär som att jag hade finkornigt sandpapper i det. Det kladdade igen ganska ordentligt på kvällen och jag hade ganska ont... På söndagsmorgonen när jag vaknade kunde jag inte öppna det. Jätteskoj! NOT! Jag fick i alla fall komma och äta hos svärisarna och där var det ganska stillsamt, i alla fall fram tills vi åkte. När min svägerska (sambons brorsas sambo) såg mitt öga stannade hon tvärt! Ögoninflammation är ganska väldigt smittsamt och det vill de inte ha!

På bilden är det ungefär 1/3 av svullnaden när det var som värst...

Jag har säkert pratat om att vi planerat att gå på Mora Träsk på lördag. Idag skulle jag kolla upp om det fanns biljetter kvar, och vad de kostade. "Vill ni bara ha mat eller vill ni ha boende oxå?" frågade jag hon som svarade. "eehhh" svarade jag, "vad kostar det?" Och hör här - 200 spänn för en vuxen och 100 för barn! Och det går inte bara att komma på träsket! Vi kommer inte att åka dit...

Sixten och jag satt och degade en stund innan det var läggdags för honom. Jag filurade ut en krokodil, och han hakade på! På hans tandborste är det en krokodil som har fåglar på ryggen. Detta är krokodilen utan ombyggnationer

Jag ska sitta och lära mig mippla lite i photoshop, så det kanske kommer en modifierad krokodil nån gång!

Tack för idag, slut för idag. Hej då!!

Jag har för mig att jag skulle skriva nåt mer, men det föll bort...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0