Jaa du Jidhe

Det har varit full fart hela helgen och jag har inte idats sitta vid bloggen...

Medicinkuren går bra, eller vi får i henne den under lite protester. Den verkar då funka, för hon blir piggare och har inte ont. Ögonen kläggar inte lika mycket heller. Skönt!

Happ, i lördags åkte sambon och Sixten iväg på korvgrillning och uteliv. Jag och Tyra var hemma, jag ville inte iväg på älven med henne och hennes öron. I stället städade jag toan och plockade bort här. Jag hann förbereda nästan allt till maten vi skulle bjuda på senare innan schlagern. Maten blev ruggigt god måste jag säga. Man ska inte krångla till det! Ugnsstekt lax med pressad potatis och vinsås. Och vin till!

Sedan schlagern. Vad ska man säga? Perelli som vinnare var väl inte helt otippat. Synd bara att det är juryn som bestämmer. Svenska folket (fjortisarna och "tanterna") har sina favvisar de röstar på. Jag ska inte klaga för jag har inte röstat. Det var visst en välda massa ballader så att skicka ner en poppigare låt kanske blir en hit?

Det går för sig att ta ett glas vin nu när Tyra äter flaska på kvällarna. Nu ska vi bara få henne att sova hela natten! Fast hon vaknar bara två gånger så det får man väl kalla godkänt.

Så typiskt! Jag har skrivit en hel massa och sedan har jag visst varit inaktiv på sidan så när jag ska förhandsvisa så har jag blivit utloggad!

I morgon måste jag göra lite nytta. Jag måste ringa och kolla upp förskola/dagis till Tyra. Sedan ska jag söka utbildning och kanske ringa och kolla hur det går med lägenhetsjobbet.

Som vanligt på måndagar har vi haft körkortsplugg och nu är det filmvisning. Idag är det Pistvakt som snurrar i DVD:n. Så länge det är en DVD. Snart blir det väl Blu-ray?

Tack och godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0