Pappa upp och ner

Idag har vi inte gjort så mycket. Jag gick och lämnade och hämtade Sixten på dagis. Medans Tyra sov såg jag House som jag spelade in igår och när hon vaknade Vacuum jag större delen av nedervåningen. Sixten var på dagis då.

På väg hem panikhandlade jag lite så vi i alla fall skulle kunna göra plättar till Dinneroch när vi kom tillbaka passade vi på att vara ute lite. Det var ju inte bara lite härligt ute idag! När vi gick in gjorde jag mat till barnen och eftersom båda passade på att bajsa efter det  Shower vi allihop. Sedan gräddade jag några plättar till mig själv och åt nästan direkt ur pannan. Vi skulle bort och det var lite halvstressigt... Vi som inte skulle vara borta så länge kom hem halv 8, då brukar ungarna sova!

Idag satt Sixten och kikade på sin vattenflaska. "Där är pappa upp och ner! Vad är det mer för bokstäver?" Och så rabblade vi lite. Det var ett litet n där oxå, och det sa jag åt honom. "Nä, u" I hans hjärna var det ju ett U fast upp och ner det oxå. Allt har en logisk förklaring!


Tyra har nästan börjat krypa! Hon ställer sig ledigt på knäna och står en stund. Ibland lyckas hon få fram benen så att hon tar sig framåt, men det sitter inte riktigt än. Snart så!

I morrn ska vi kika på ett alternativ till dagis åt Tyra, sedan ska jag försöka slåss på affärn. Jag lär ju inte vara ensammen...

Ha! Idag gick jag iväg med ett kort som kommit fel i posten. Det visar sig att hon som skulle ha det är min gamla SO-lärare! Och bor bara tvärs över gatan...


Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0