Slut på helgen!

Jag har varken hunnit eller idats blogga nåt i helgen. Det har varit full körning från morgon till kväll, och jag som trodde att den skulle sega sig då sambon varit borta!

I fredags var vi ju borta hela dagen och båda ungarna somnade ganska lätt. Sixten fick vara uppe lite längre och vi passade på att mysa lite när lillasyster somnat.

I lördags snöade det väl? I vilket fall som helst var vi ute och skottade på förmiddagen. Tyra sov så vi åkte bob och grejade på fram till lunch. Just det, min lillebrors tjej har fyllt år så vi åkte och hälsade på dem ett tag. Mormor följde med och vi stannade inte så länge. Vi hade som sagt bokat in middag på kvällen. Kladdkakan blev klar och den var som vanligt alldeles för god. Vårt nya liv är på väg ner i diket... Jag ska försöka ut och gå i morrn om det är bättre väder än det är just nu!

Tillbaks till ämnet. Vi åkte till Böle och smaskade plankstek med älgfilé och lite kladdis till efterrätt. Candlelight Dinner Det var "andra chansen" på ettan, men eftersom de har värdelös bild på sin tv åkte vi till oss. Innan jag fick med mig Sixten! Han och kusinen hade precis hur roligt som helst, och jag var tvungen hem och plocka bort lite så jag skulle slippa skämmas när "gästerna" kom. Det var totalkatastrof och stora tårar innan vi fick honom att förstå att kusinen skulle få åka med oss. De är full bil bara deras familj, så att han skulle stanna kvar var uteslutet. När det närmade sig tv-dags för oss vuxna var det oxå katastrof, men inte lika allvarligt. Han somnade snällt efter välling och nattningsrutiner. Ibland är det skönt att man gör samma saker varje kväll!

Igår var det ganska lugnt och skönt på förmiddagen. Jag ringde till en annan kusin som har fyllt 1 år förra veckan och skulle kolla av om det var nåt kalas. Ingen svarade så vi lekte på och hade rätt trevligt. Halv 4 ringde telefon och kusinens pappa hälsar att det är kalas. Jag tror jag aldrig har varit och kommer att vara så effektiv på barnens hus nån gång! På mindre än 10 minuter hade jag lastat ungar ur bilen, in och handlat present och in med ungar i bilen igen och kommit oss iväg! Det måste ju vara något slags rekord! Trophy

Väl där var det lite fika och jag hälsade att vi inte kunde stanna så länge. Vi skulle hem och äta middag som bestod av antingen blodpudding eller korv och mackisar. De bjöd på mat. *vad synd*!!

Tidigare på dagen hade sambon ringt och berättat att de skulle åka med ett tidigare tåg. Det fanns dock risk för rälsbrott och andra grejor, så jag väntade inte honom speciellt tidigt. Precis när jag skulle börja borsta tänderna på Sixten kom han hem! Alltid lika skönt med hjälp när en ska sova och den andra ligger och gnäller!

Idag har vi hunnit vara ute ett tag och dolat på lite. Annars har vi varit inne och kört fyrhjuling och svamlat på lite.

Jag har btw fått igång våra nya fönsterlampor!

Miniclintan vill inte ha sin specialarfilt längre... Sad

Nu är det filmdags och sedan nattardags.

Ush vilket monsterinlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0