Tredje kåvepeninkuren

för Tyra. Den första gjorde vi bort i slutet av oktober. I höstas alltså.
Vi fick tid 9.50 och fick komma in nästan halv 11. Snabba ryck! Läkaren vi fick träffa var jättebra med barn! Först ägnade han några minuter åt Sixten. Han fick prova stetoskopet både på sig själv och på Tyra. Sedan blev han tittad i öronen och näsan! Vad det var därinne vill vi inte veta...
En snabb titt i Tyras öron konstaterade hennes tredje kåvepeninkur. Hoppas hon slipper dem ett tag nu! Lungorna lät bra och det kändes skönt. Hon har ju hostat sedan senaste förkylningen för typ 6 veckor sedan...

Jag hade ju en mindre rolig natt, då jag fick sova sittandes med Tyra på bröstkorgen. Idag har jag varit trött! Tyra somnade i bilen så jag tog in henne och hon fick sova vidare i vagnen. Sedan åt jag och Sixten lunch och jag slog igång lite film. Sixten satte sig i mitt knä och vi kröp upp i soffan under filten. Jag somnade och Sixten såg Hacke Hackspett.

Nu sover båda barnen. Tyra sög i sig 150 välling och sedan ammade jag på det. Hoppas hon sover länge nu! Sixten vaknar nog inte förrän i morgonbitti nån gång.

Då ska vi se hur det ska låta.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0