Dagens nyhet!??

Min mamma ringde för ett tag sedan för att höra vad jag tyckte om det nya förslaget regeringen kanske lägger fram. Ingen aning om vad hon pratade om, och hon tog det i stora drag. Kommunerna ska inte tillåtas ha obehöriga lärare anställda. Och snabbt ska det gå! Tidigast 2010!! Helt sjukt! Det är nåt som skulle ha varit för 10 år sedan, minst. Vi får väl se, just nu finns det närmaste lärarjobbet i Boden... Kanske blir det omskolning till hösten, men jag tvivlar. Intervjun kunde ha gått bättre.

Fy vilket tråkigt väder det har varit idag. Mellan skurarna har det varit soligt och ganska varmt, men blåsigt "nanting" och vi har inte varit så sugna på att gå ut. En av systrarna mina kom förbi lagom till lunch och hade de två yngsta med sig. Jag klippte henne lite och sedan åkte de hem och jag tog våra (storebror och lillasyster) barn med mig och åkte in till stan. Det blev dyrt... Två sopborstar och lite krafs på dollar och sedan köpte jag en LAKANSTRÄCKARE!! Det är vuxenvarningn om nåt! Tantvarning kanske?? Men jag kanske får bort lakanen lite snabbare än om jag ska vänta på sambon. Nä, faktiskt är det jag som inte brukar ta fram lakanen förrän jag blir riktigt less på att det är full i tvättstugan... Om bara fjärrvärmesnubbarna börjar komma så att vi får planera lite! Det ska bli så skönt att få bort storklumpen till panna!

Vi har haft en rätt spartansk middag idag, fil med tillbehör, mackor, kyckling och nåt att dricka till. Storebror spille fil på brallorna och när sambon skulle gå och tvätta honom sa han, sambon, att det var fil både här och där. Mmm sa storebror, både där och där. Både här och där, sa sambon igen. Jo, både där och där sa storebror!

Det kanske blir en tidig kväll ikväll, måste ju läsa boken jag håller på med! Och se hur det går för Micke och Lisbeth och Millenium mot Wennerström.

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0