*glömsk*

Jag hade ju världens bästa rubrik idag, men så har jag glömt bort den! Snopet!

Idag när storebror var på dagis och lillasyster sov passade jag på att kratta ur ena diket. Det var en del grus och annat junk där som jag borde få på tippen. Ringde för att kolla om det släp vi brukar låna (svågerns) var ledigt. Jodå, fram till lunch i morgon. Jo, tjena att jag kan köra med det till tippen! Två barn som inte ryms i bilen med kula, och ingen kula på bilen de ryms i, så det sket sig. Släpet kommer dessutom att vara upptaget säkert tre veckor, så jag måste låna nån annans. Pappas har kåpa så det är ju himla bra, det är bara lite pyspunka på ena däcket. Det är rätt litet oxå, och jag vill ha hem jord så att vi äntligen kan sätta våra stackars morötter innan det är frost igen...

Efter middagen idag fick storebror sin födelsedagspresent av pappa (min sambo), en bilbana som är 15 m lång när hela är byggd. Nu är den kanske 3 m, men alldeles tillräcklig. Bilarna går nog så snabbt, de sladdar av även på raksträcka! Han var inte så sugen på att gå och sova kan jag säga.

I morgon ska vi iväg och handla lite gräsmattegödsel har jag tänkt. Om det blir så är en annan sak. Först måste jag förbi jobbet en snabbis och sedan kolla lite dörrar i en lägenhet. Det bör inte ta mer än en timme tror jag. Hoppas jag. Vi måste nog handla lite oxå, men det bör oxå gå ganska snabbt.

Sedan blir det utebus hela dagen!


Nu ska jag göra lite nytta innan jag lägger ner verksamheten för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0