Hipp hipp hurra!!

Det är ju storebrors födelsedag idag! Birthday SongVi har inte firat så mycket än, eftersom det är mitt i veckan och många jobbar. Vi tar stora kalaset på söndag i stället. Han har hunnt få en gräsklippare av mig och en grävskopa till sandlådan av farmor och farfar. Det lär bli hur mycket grejor som helst i helgen skulle jag tro! Jag har tagit lite kort på paketöppning, men orkar inte lägga upp dem nu....

Inatt vaknade storebror och saknade tutten/nappen. Förmodligen klev han ur sängen och skulle titta under sängen, eller så klev han ur i sömnen för han satt på golvet och grät jättemycket stackarn. Jag klev upp och tog honom i famnen och letade fram en tutte och satt med honom en stund. Till slut lade han sig ner och somnade med Pingu under armen. Wake UpMen så vaknade lillasyster så klart och ville inte somna. Tjugo i tre började hon härja och jag försökte med allt. Hon fick ligga hos mig, jag gungade hennes säng (vyssanlulltassar) strök henne på ryggen för då brukar hon alltid somna. Till slut fick hon bara vara och jag somnade vid fyra, så det måste hon oxå ha gjort.

Idag har det varit lite halvstressigt. Iväg med storebror till dagis och sedan in på jobbet. Jag skulle fixa en massa grejor i några lägenheter. Pärmarna skulle uppdateras, lampor, gardinstänger skulle upp och lite annat. Lunch för lillasyster och snabbhandling av lite jobbgrejor. Hem och byta vagn och sedan promenixa förbi ICA för att handla glass för att bjuda på dagis och sedan hem för mellis. Efter det fick han min present, gräsklipparen. Jag tänkte att det skulle vara ett taktiskt drag för då skulle han gå ut och jag kunde baka lite. Det gick som jag tänkt, men lillasyster var inte på bästa humöret idag. Eller, hon var på bra humör så länge hon inte gått med gå-vagnen mot en vägg eller nåt så att det tagit stopp.  Nåja, kakan kom in i ugnen och var klar när det var läge att sätta in kycklingen så vi skulle hinna äta innan svärföräldrarna kom. Tallrikarna hade precis åkt in i disken och jag höll på med tårtan när de kom, så vi kan väl säga att jag hann!

Ikväll har jag fått se Greys "live" och det känns riktigt bra! Inga krascher idag, men så börjar det väl närma sig säsongsavslutning av Greys oxå, så datorn kanske har bestämt sig för att vara snäll med mig? Man kan ju alltid hoppas...

Nu ska röja lite på rumsbordet och sedan är det knoppardags! Natt natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0