Man kan inte vara bäst jämt...

Efter en lyckad dag igår, har jag haft en lugnare dag idag.

Jag och min mamma åkte in till stan på förmiddagen för att handla lite presenter till yngsta syskonbarnet som föddes 19.46 i torsdags! Det var trevligt, och det blev så klart lite till mina egna barn. Lite tröjor, bodysar och annat som kan vara bra att ha.

En fläkt i sambons förstärkare gick sönder för någon vecka sedan och han beställde en fläkt som kommit nu. Sambon tog med sig storebror som cyklade hela vägen fram och tillbaka till konsum i byn! Det tar ungefär 20 minuter att gå, så det är ju ändå en bit för en som just börjat cykla. Med stödhjul, men ändå! Han somnade gott på soffan en stund efter de kommit hem! Lillvännen Blinking Heart 2

Lite lunch och annat fix innan det bar iväg till liten bebis. Det är hur faschinerande som helst att nåt så litet kan bli ganska stort på bara några veckor! Vi bjöds förutom liten bebis, även på smörgåstårta och jordgubbstårta. Moster hade lovat storebror det, att när det kommit en bebis så skulle storebror få jordgubbstårta. Och han åt, men pillade bort jordgubbarna! Roll När jag höll bebisen vid ett tillfälle visade han tendenser till att vara hungrig och det berättade jag för storebror. Han tittade på mina bröst bebismaten, och tyckte att jag skulle ge honom! Så söt! Sedan skulle han känna lite på bebisen, så han började stryka honom på huvudet och han var så försiktig och strök med fingrarna just så pass att han tog. Mysproppen!

Väl hemma somnade lillasyster innan vällingflaskan var slut. Storebror ville inte sova, men andra kvällen med lite juice istället för välling, och lite sång i sängen somnade han sött.

Nu har jag fått mig en pilsner och sambon for till sin brorsa för att se hockey. Det är min sovmorgon i morgon, men vi får väl se hur det går. Han är dock mycket bättre än mig på att kliva upp efter en halvkväll så jag känner mig ganska lugn.

Det är visst läge att gå och starta om förstärkaren... Den har en förmåga att slå ifrån när den blir för varm. Fläkten är inte på plats än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0