Vagnen är här!!

Idag fick jag avin med posten. Men jag var tvungen att vänta till efter 17 för att få hämta den.

Hämtat och lämnat sonen på dagis och medans han var där hann jag ut på en prommis. Det blåste lite kallt, men med hyfsade kläder och bra tempo så var det inga problem. Lillasyster sov gott i vagnen, och jag hann hänga tvätt innan hon vaknade och det var dags för lunch. Sedan vet jag inte riktigt vad vi gjorde, men det var dags att hämta storebror. Nu är det roligt att både åka dit och hämta. För någon månad sedan var det tråkigt att åka hemifrån och tråkigt att åka från dagis. Ibland fick jag bära ut honom! Det kändes inte så skoj som mamma...

Vi passade på att vara ute en stund efter mellis och jag krattade väldigt lite i diket. Tjipp tjopp så var det dags att fixa mat och åka iväg och hämta vagnen som äntligen kommit! Ett år försent... Men första intrycket var bra! Fast jag saknar någon form av fotsäck på den.måste ju oxå få vara  med på bild...
Det känns lite naket, men det är ju "bara" en sulky.En smart solskärm finns det oxå. Den där grå grejen kan man fälla in under sufletten. Frågan är bara om lillasyster är hjälpt av det eller om hon är för kort!
Den är rätt smidig att packa ihopVagnen blir ganska smidig när man fäller ihop den. Och enkelt att ta loss hjulen är det oxå,
och den levererades i  en väska!Den nya vagnen levererades i en väska. Himla smidigt!!  Fast jag glömde ju fota myggnätet som är inpackat på ovansidan av sufletten... Men jag tror ni överlever!

Lillasyster har haft några jobbiga kvällar nu. Hon gråter i sömnen och vaknar med panikgråten. Det enda som hjälper är att hon får ligga i min säng, eller att man håller i henne. Fast det är ju så mysigt att gosa med dem!

Storebror har lärt lillasyster hålla för ögonen och leka "titt ut". Det var en dag när jag höll på att göra mat till henne, och hon var riktigt sur (som vanligt när hon är hungrig). Helt plötsligt började hon asgarva! Då leker brorsan titt ut med henne, och det är bland det roligaste hon vet. Förutom att gå med gåvagnen och leka med brorsans leksaker!

Det blir visst förlängning i hockeyn, så jag får nog inte se nåt Greys idag. Det blir repris på söndag i stället!

Go kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0