Mmmm, gott

Det är rätt gott med surströmming! Och så har jag hårdkört min nya löktjoppare och den funkar hur bra som helst!

Vi har varit och hälsat på sambons bror och hans/deras barn på förmiddagen idag. Sedan kom de till oss och åt surströmming. Trevligt!

Tvättmaskinen har fått gå idag oxå, men inte lika mycket som igår. Den ska få tugga ett par dagar till tror jag. Det blev en del tvätt att ta hand om sedan igår!

Telefonen har gått varm dessa två dagar oxå, och ett av samtalen var inte så roligt. Min farmor är ganska gammal, och har varit förhållandevis pigg ändå. För drygt ett år sedan flyttade hon ner hit från Älvsbyn, och det tog ganska hårt på henne. Det var ändå ganska skönt då de flesta av hennes barn bor här. Nu har hon varit pigg till och från, men nu senaste tiden har det varit sämre. Det beslöts att hon skulle få flytta till ett boende, där det fanns kunnig personal dygnet runt. Något som syskonen inte kunnat vara. Senast min pappa var där var det mycket prat om min äldsta systers "tidigare liv" och många detaljer kring det. Igår när jag pratade med mamma berättade hon att farmor inte varit kontaktbar dagen innan. Jag har tänkt hälsa på farmor flera gånger, men då har någon i familjen blivit sjuk och jag vill inte smitta henne. Förhoppningsvis hinner jag träffa henne en vända till i alla fall. Det känns jättekonstigt att hon inte kommer att vara med oss en dag, men samtidigt har hon varit med länge och jag tror hon har blivit äldst av alla sina syskon. Jag ska försöka hälsa på henne till veckan, och då får jag inte glömma syskonbilden från dagis! Det skulle vara roligt att få göra henne glad en gång till. *älskade farmor* Åh, nu börjar jag grina...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0