Ingenjör?

First thing first...

Idag har vi varit på äventyrsbadet hela familjen, vår barnvakt och en av mina systrar med 3 av hennes barn. Det var rätt skoj! Jag och storebror åkte vattenrutschkana och värmde upp oss i en bubbelkopp mellan varven. Eftersom det var ett tropikbad innan renovering var det en viss skillnad i temp, och det var inte varmare nu. Men så mycket fräschare! Hyfsat rent överallt och man vågade gå barfota. Jag hade så klart mina badtofflor med mig, men de följde inte med hem. När jag och storebror åkte en gång låg det nåt och flöt när vi kom. Då hade en sula delat sig! Inte så länge efter det hade den andra försvunnit... Någonstans ska det finnas ett par till, så än är det ingen katastrof.

Det som inponerade mig mest under dagen var att storebror som annars brukar ogilla att få vatten i ansiktet bara garvade när vi åkte nu! DivingLillasyster hade somnat på vägen ut till havsbadet och satt länge och väl hos mig när hon vaknade. När hon väl kom i vattnet ville hon inte kliva ur! Vi provade till och med stora bassängen och hon hade hur skoj som helst! Hon är inte rädd den tösen!

När vi väl kom hem var det matdags för barnen och sedan fick de se lite film. Det var inga större problem att få dem att slappna av... Lillasyster fick sin välling och somnade förmodligen innan hennes huvud landade på kudden. Storebror började leka med järnvägen efter att ha sett Dumbo en vända. Han och pappa gjorde en backe som de körde ner för ett tag. De byggde ett hopp i slutet av backen som sedan jag och storebror utvecklade. Tåget/bilen vi skickade ner skulle alltså landa på en annan rälsbit, och det blev en nerförsbacke (för enkelhetens skull). Efter en stund ställer sig storebror upp och börjar leta. Han hittar det han söker och fäster ihop hoppet och målet med en sån där skarvbit där två piggar ska in, och så klart funkar det klockrent direkt!  Storebrors backe som mamma fortfarande är impad av! Ingenjörsämne kanske???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0