Första dagen på ny vecka

och jag har inte blivit utringd på vik idag. Jag åkte och handlade lite lådor jag ska sätta några av alla mina pärmar sedan lärarutbildningen i och ställa någon annanstans. Nu tror jag vi behöver de hyllorna till andra grejor. Kruxet är bara att det är en sån där exptedit-hylla från IKEA och hålen är kvadratiska. Iofs går väggarna att ta bort, men det ska ju hålla oxå! Alla ni som har en förstår nog vad jag menar. Annars får ni väl kommentera om ni orkar!

Jag har handlat lite till jobbet oxå, tvättmedlet tog just slut och så behöver vi en hylla till förrådet oxå. Jag lär ju vara "ledig" någon fler dag i veckan, så det kanske blir dit och fixa lite. Faktiskt så har jag pluggat lite idag. Jag har plöjt halva fysikboken! Utan att överdriva så har jag läst halva boken! Det var lite repetition, eller nästan allt var repetition och lite nytt. Eller gammalt jag glömt.

I morse när vi åt frukost ringde en av förskolepedagogerna och undrade om vi kunde vara där en halvtimme tidigare än vanligt. Jag kan lova att vi var snabba och effektiva! Vi hann till och med ta vagnen och promenixa dit! De äldre barnen skulle på teater direkt, så det var ganska snabba ryck när vi kom. Lillasyster och ett barn till fick vara kvar och ha det lugnt och skönt. Storebror var på topp hela dagen, och när vi gick hem surrade han som aldrig förr! Väl hemma busade syskonen på och jag började med maten. Slog igång lite Dora och jag kunde köra på i lugn och ro. Bla bla bla och så blev det kväll och barnen sover gott!

Nu ska jag kika lite i andra bloggar och sedan ska jag knoppa. Jag är så otroligt trött nu för tiden, jag förstår inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0