Jahapp

då var det måndag i morrn igen! Det är inte klokt vad tiden går!

Jag tar mig sällan tid att blogga på helgerna, kan bero på att det oftast blir lite vin till maten och jag har en tendens att bli lite svammlig då... Men jäklar vad vi har jobbat i helgen! En del i alla fall!

Igår gjorde vi nästan slut med sommaren ute. Vi skulle så stort plocka in trädgårdsmöblerna i garaget, men de står ute än. Däremot har vi fått upp en hylla i garaget så att vi har kunnat ställa upp en massa burkar med målarfärg från golvet, vi har flyttad däcktraven så att den är mer lättillgänglig när det snart ska bytas däck. Det blir nya på min bil btw, svärfar var väl sådär lagom nöjd...Han gillar inte min bil för att den är så rostig, men han är lite yrkesskadad! Plåtslagare i några år till, och sedan kanske jag införskaffar en nyare bil... Så länge den går så bra som den gör får den hänga med. Det kan bli ganska länge det! Jag gjorde iordning en mindre kompostgrej, så nu kan jag slänga gamla blommor, jord och annat trädgårdsavfall i den i stället för i tunnan. Sambon skottade grus. De har ju grävt igen vallgravarna här ute, och det behövdes fyllas på med lite grus vid vägen. Sambon skottade en grop på ca 1,5 meter i diameter och 15 cm djup en bit ut från garaget, och det är fortfarande lika mycket grus kvar! Vi har funderat på att ge bort lite till mina föräldrar. De behöver fylla på några kubik på deras tomt...

Idag har jag jobbat och sambon har varit hemma med barnen. Relativt lättförtjända pengar idag, flyttstäd och ett veckostäd som inte tog lika lång tid som beräknat. Till skillnad från ett gäng andra lgh som tar dubbla tiden... Frysen tömde vi på ett par kilo is, nu är det bara hoppas, eller inte, att den klarar ett tag till. Den är väl 14 år eller nåt. Börjar vara dags att byta ut den...

Jag borde ställa mig i duschen, men jag ids inte riktigt än.

Kör hårt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0