På banan igen!

Vad roligt att se att några fortfarande läser bloggen efter en veckas uppehåll!

Vi håller på att få in fjärrvärme och halva infarten är uppgrävd. Det ligger rör här och var och det är lite krångligt att ta sig fram när det står en bil på gården. Man får liksom snirkla sig in i garaget.

I onsdags började utgrävningen av infarten, och det enda fynd de gjorde var en telekabel. Den gick av. På två ställen. Telefonen och internet slutade att fungera, även efter lagningen. Så vi felanmälde till både tele- och internetleverantören. I fredags felanmälde vi även till energibolaget. Igår kom teleteknikerna och fixade felet så nu kör vi igen!

Vad har hänt då? Kanske inte några världsomvälvande (?) saker i alla fall, men nåt smått här och där. I fredags var vi i Obbola, på SCA, och tittade runt i fabriken. Eftersom min bästa kompis bor vid hörnet på fabriken passade jag på att hälsa på henne och hennes familj lite. Som jag har saknat dem!! Jag har inte träffat henne på ett år eller så, och jag kunde så klart inte hålla mig från att gråta en skvätt... Och så klart glömde jag min nya lotta-jacka där... Ja ja, jag ska dit i oktober igen bara alla är hyfsat friska.

Min sambo var på kick-off i helgen så jag tog barnen med mig och åkte till min syster i Böle och åt surströmming. Det är alltid lika gott!! När barnen somnat skurade jag toan nere och satte upp två krokar i hallen under elskåpet. Så mycket snyggare när man inte behöver ha nycklarna på diskmaskinen! Jag har lite planer för hallen som vi ska fixa till lite när värmen och allt är klart. Hoppas det blir bra!

Igår råkade jag hamna i stan och fika med en kompis. Hon berättade lite spännande nyheter för mig och vi började surra bröllop med respektive karl. Vi satt på ett fik nära cinderella så vi smet in. Jag hittade två underbara klänningar som jag hade kunnat köpa på direkten! Att de har halva priset på -08orna gjorde ju inte saken sämre... Jag blev nästan tårögd där jag gick och tittade och drömde!

Jag och min svägerska hade funderat på att gå på bio, och igår gick vi och såg Mamma Mia. Tror ni jag blev nå' mindre giftassugen? Så underbar film!

Barnen då? De trivs hur bra som helst på dagis, och storebror vill inte gå hem när jag kommer. Lillasyster kommer springandes, så gott hon kan, och skrattar och kramas! Vi bygger järnvägar av briomodell, kör bilar, badar och leker med bollar. Och lite till. Nu har vi haft fint väder två dagar, men de har varit så trötta när de kommit hem att det inte är kul att vara ute. Och så har de varit ute på dagis hela dagarna. Då kan det faktiskt vara ganska skönt att vara inne.
Storebror pratar järnet och man är med på 99% av allt han säger. Lillasyster känner sig nöjd med "mamma" och "öh" än så länge. Men man förstår ändå vad hon menar för hon är en klippa på att peka! Storebror börjar vara torr på nätterna och inatt klev han upp runt halv tolv för att pinka. Skönt! Snart kanske han är helt blöjfri! Välling äter han inte längre, utan det blir oftast en banan på kvällen innan läggdags. Det gör nog sitt till.

Nu ska jag ut och gå en sväng och sedan hämta upp barnen på väg hem.

Ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0