Snål? Eller bara ego?

Idag var jag och barnen på en lekparkt i byn. Lillasyster sover i vagnen och storebror klättrar och åker rutchkana för allt vad han är värd. En tjej kommer och klättrar och grejar på. Ibland är hon så där irriterande ivägen, bara lite men ändå sådär ivägen utan att göra nåt. Men de kör på ett tag, utan att leka nåt med varandra. Tjejen går iväg, och när lillasyster vaknat åker våra barn lite kana och vi börjar ta fram lite mellis. Då kommer tjejen igen som från ingenstans! Sätter sig vid bordet där vi är och nästan dreglar över russin och banan, och jag valde att inte ta fram kakan ur väskan5. Jag halvsurnade ihop och bjöd inte på någonting. Hade hon lekt med storebror hade hon fått så klart! Är jag snål eller bara hjärtlös?

Igår var vi ju på bröllopsfest. Nästan. Mamma och pappa har varit gifta i 40 år! En bedrift måste jag säga! Trevligt var det, om än lite stressigt. Vi (jag och mina syskon) tvingade mamma att sitta inne bland "församlingen" medans vi fixade fram mat och allehanda efterrätter. Och tog hand om lite disk och annat... Tom brorsan som normalt är ganska arbetsskygg erbjöd sig att hjälpa till, och han gjorde det riktigt bra! Om du läser detta så tackar vi för hjälpen! Det var bara jag och min svåger som intog nåt alkoholhaltigt, så det blev ganska lugnt. Men Penfolds´ är alltid gott!



Inte världens bästa bild,
men lite sommar är det ialla fall!

Kommentarer
Postat av: Slarva

Hallå... längesen jag tittade in här. Hoppas att allt är bra med er... Vad är det får någe du pluggar egentligen?

Jag tycker inte att du var varken snål eller hjärtlös över ungen som dregglade på ert mellis jag skulle ha gjort samma sak... Ibland kan jag blir grymt irriterad på "andras ungar"! :)

2008-09-15 @ 20:36:01
URL: http://slarva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0