Vackra sovande barn

Finns det nåt mysigare än att hålla ett fridfullt sovande barn i famnen?
Jag tror inte att det finns speciellt många saker som slår det!

Lillasyster var jättetrött idag, och hon orkade inte äta så mycket middag. Hon fick bada för att hålla sig vaken och somnade gott efter vällingen. Hon vaknade när storebror låg på skötis efter badet och skulle få tånaglarna klippta så klart. Snabbt upp och stoppa i tutten och stryka lite kind och sedan ner igen. Snabba ryck med storebror som ätit banan så han var klar för att lägga sig.
In till lillasyster igen och hon lugnade sig ganska snabbt. Natta storebror och sedan satte jag mig på fotpallen uppe för att se hur det utvecklade sig. Då kommer sambon hem och kommer upp. Lillasyster vaknade till igen och jag gick ner för att göra en halv flaska välling. Hon kanske behövde det när hon inte ätit middag tänkte jag. Det blev jättekatastrof när flaskan var slut! Det låter kanske grymt men jag gick ner en liten stund, för hon brukar lugna ner sig men så gjorde hon inte idag. Jag gick tillbaka till en halvhysterisk dotter och tog upp henne. Hon ville inte ligga i vår säng så jag satte mig och hade henne på min bröstkorg och hon hade huvudet på min axel. Det tog inte lång stund så hade gråten gått över till hulkningar och sedan skön sömn. Jag satt kvar en stund och lade henne i "amningsposition" och tittade på henne en stund. Helt slät i ansikte och lugna sköna andetag. Då var jag ju tvungen att tåras en skvätt...

Vackert barn.


Nu har vi fått varmvatten in i huset. Men bara tre decimeter ungefär, men en bit på vägen!
Själv har jag promenixat en timme med en klasskompis, och efter lunchen somnade jag. En och en halv timme. Så skönt!

Vi ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0