jobbåjobbåjobb

Tyvärr saknas det sånt just nu. Eller ialla fall ett jag vill fortsätta jobba med efter sommaren och utbildningen... De som gjorde sin praktik i Munksund har fått jobb, jag tror att alla har det. På Kappa där jag var har vi inte en suck i världen att få jobb i sommar. Kanske inte ens sen! Känns ju jävligt roligt med tanke på att jag tar mina sista studielån jag kan få för den här förbaskade utbildningen! Jag ringde och skällde på hon som anställer folk och undrade hur tusan de prioriterar när de tillsätter tjänster... Folk som inte ens vill jobba där sen får vara där i sommar utan att ens ha sökt. Att de tar trainees först har jag full förståelse för, men att vi som går en utbildning där företagen satsar pengar inte har en chans att få ser jag som rikigt illa. Någon som sätter emot? Jag kommer hem med ett brännbollsträ i så fall...

Superdupertack till Anna som låter mig städa hela deras semesterperiod från vecka 26 till 33! Det skulle vara kanon om jag kunde få komma och jobba där måndag och fredag kom jag just på. Måste se hur det ser ut med den möjligheten till veckan.

Annars är det väl rätt OK. Insåg idag att jag inte har råd med en ny dator, inte ens på avbetalning... Men så har jag ju världens bästa sambo! Han kan hjälpa mig med finansieringen men på ett villkor. Att jag skaffar en mac. Skulle vara rätt skoj att prova nåt annat, men jag måste nog ha en månads introduktionskurs först!


Nu märks det att barnen börjar bli större. Det har blivit mer och mer tydligt att de har utbyte av varandra, de leker och busar och bråkar precis som "syskon ska göra". Lillasyster har märkt att storebrorsan kan vara riktigt skojig, särskilt när han hoppar och busar i mammas och pappas sängar! Det är dock inte tillåtet enligt oss föräldrar, men de bryr de sig så klart inte om när vi inte ser... Hon har även börjat göra saker exakt lika som han gör, så nu får vi se hur länge han har tålamod med en klängapa! Men de har verkligen roligt med varandra nu!
I tisdags valde jag att ha lillasyster hemma så hon varit lite risig i magen under helgen. Storebror fick däremot åka, jag tänkte det skulle vara skönt för dem att vara ifrån varandra någon timme iaf, och speciellt när jag skulle sitta framför datorn och vara med på skolan så gott jag kunde. Storebror blev jätteledsen när lillasyster inte skulle stanna kvar! Han ville inte vara ensam på dagis! När vi till slut kom hem började lillasyster fråga efter brorsan...

Nu ska jag se om det har kommit upp nåt på fronter innan batteriet tagit slut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0