sommarjobb

Som bekant så sökte jag sommarjobb på Kappa i stan, och så klart fick jag inget. Företaget är med och sponsrar vår utbildning, ser till att vi får praktik och lär oss en massa om fabriken. Men vilka får sommarviktjänsterna? Jo, CHEFERNAS JÄVLA UNGAR! Även de som inte har någon som helst utbildning mot industrin, inte vill lära sig nåt om hur saker och ting funkar, inte kommer att jobba en sekund på industrin om de nu skaffar sig någon jäkla utbildning nån gång och inte glider på mammas och pappas förbannade bananskal! Och hur vet jag att chefsungarna har fått jobb? En klasskompis har pratat med facket, och de har visst försökt få nåt vettigt svar på hur i hela friden de tänkte, men cheferna gör så klart som de vill. Jäkla svågerpolitik. I morgon ska jag och mina klasskamrater skriva en insändare till tidningen och tipsa om nyheter. Hoppas att de lyssnar på oss!

Jag har drullat bort mitt headset till telefon. 600 spänn bara *poff* borta! Så onödigt!

Men annars är allt bra, jag har fått till några demosar, även om den jag skulle ha i morrn blev avbokad. Förhoppningsvis kommer vi att sätta in en lite längre fram mot sommaren när det är i början av semestern.

Knoppardags...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0