I morgon börjar det

praktiken på Smurfit i Piteå! Heldag introduktion och sedan natt på tisdag. Det ska bli spännande, slitsamt och tröttsamt! Jag kommer med all sannolikhet ha svårt att hålla mig vaken så fort jag sätter mig ner!

Vad har vi gjort sen sist då? Igår var vi ute några timmar, vi grillade korv och annat smasktigt, sambon och hans bror tog med sig några barn och åkte ut på isen och pimplade. En hel abborre fick de! Tur var väl det, för en halv skulle jag nog ha blivit lite rädd för... Sedan försvann bara dagen och så var det dags att sova. Min tur att ha sovmorgon, så jag hoppades att jag skulle vara trött i morse. Jo tjena, jag vaknade halv åtta och kunde inte somna om. Surt!!
Bara att slita sig ur sängen efter lite bokläsning. Hela dagen skulle bestå av städning och bortplockning av julen, så jag var inte så inspirerad att ta mig upp...

Att plocka bort alla julgrejor gick ganska snabbt, men att städa sedan tog hur lång tid som helst! Jag plockade både här och där, men fick som inget gjort. Ändå försvann det grejor. *gnuggar hårbotten*
Gardiner skulle stryckas och sättas upp, och om det finns nåt som är tråkigt är det att stryka gardiner! Nu är alla uppe dock, utom de i vårt sovrum, men det tar jag när det är dags att knoppa...

Dagens fråga: varför hinner man aldrig med att städa tvättstuga och förråd samma dag som allt annat? Och varför hinner jag aldrig skura innan jag ger upp för dagen, typ nu? Jag ska försöka orka idag, men jag är högst tveksam...

vi ses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0