Orsak och verkan?

Stora bitar och en tand som titta upp. Det kan väl aldrig vara bra efter en magsjuka? Nä, lillasyster kräktes igår igen. En korvbit som var lite för stor kom på retur. Full fart som vanligt direkt efter badet. Fan att man inte ska få ett intyg på skonkost! Och så jäkla surt att förskolepersonalen inte kan vara lite tillmötesgående och servera laktosfritt till mellis två dagar. Utan läkarintyg.

Jag ringde BVC för att få ett intyg, men det skulle inte hinna komma innan veckan var slut, och hon jag pratade med tycker det är en vansinnigt sjuk regel! De flesta barn lite laktosintoleranta efter magsjuka, varför kan man inte fixa det då lite snyggt??? Och kanske ta av en portion eller två, inte krydda så mycket, och sedan mosa så att det blir skönt för magen. NÄ, det går inte. Fan vad irriterad jag blir!

Sedan att man ska betala full dagisavgift ändå! Någon som har sökt och fått tillbaka pengar på avgiften? Är ganska sugen på att ringa och gnälla på kommun och ta tillbaks en veckas avgift, minst. Dels för att jag skulle ha varit tvungen att ta med laktosfritt själv, och dels för att vi måste vara hemma med barn som mår bra bara de får mild mat. Visst, det kostar pengar att ha barn, men man kanske inte ska gå i konkurs för lite mats skull...

Nu ska jag göra klart min väska, vaska fram lite guld till vår barnvakt, och se till att det finns mellis till kidsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0