Upp och ner!

Vi var och kikade på tapeter till hallen idag. Dyrt!! Särskilt om man ska handla de man vill ha. Nu gjorde vi inte det, utan skrev upp numret på tapeten och så ska vi kika på nätet sen...

Idag har storasyster varit på topp! Hur busig och glad som helst. Och hungrig! Klantiga mamma trodde att lite bulla till mellis skulle gå bra, men det sket sig så klart. Strax innan middag kom bullan tillbaks... En timme senare gav jag henne lite potatis som jag mosat ut med mjölkfritt margarin och vatten och det fick vi tillbaka för en timme sedan... Storebror är hur trött som helst och blek som ett lakan. Han bajsade lite löst, så vi får väl se hur det artar sig. Fan vad less jag börjar bli. Min kräkfobi har som stillat sig lite, så länge det inte är jag som är illamående! Men vad jobbigt det är med denna väntan - ska någon kräkas eller??? Jag har ganska torra händer nu efter allt tvättande och spritande. Ingen som har en universalkur mot emetofobi? I morgon blir det mjölkfritt hela dagen, både för mig och barnen. Sambon kör sitt eget race ändå, så till honom spelar det ingen roll vad jag säger.

Jag var och handlade en del idag. Tyvärr mer mjölk än vad som kommer att gå åt verkar det som, eftersom vi ska vara lite återhållsamma med den varan... På väg in i affären står det några tjejer och "påar" för en nu frisersalong som ska öppna i stan. Ekologisk. Jag har en kompis som är frisör, och jag tipsade om ekologiskt till henne för ett tag sedan, men hon sa att det inte var så bra som man trodde. Detta sa jag till tjejerna och hyssjade lite finurligt sådär. Fortsätter in och ska ta mig en "blippare" när en lite äldre kvinna ropar fast mig och tyckte jag såg så glad och strålande ut! Hon undrade om jag ville vara med och "sälja" en bättre vardagsekonomi, sådär vid sidan av som extraarbete. Visst är det kul att man ser glad ut, och att andra berättar det för en! Jag tackade dock ner, eftersom att jag har nog fullt i mitt liv just  nu.  Synd bara att det inte var värsta hunken som kom ;-) Fast jag hade tackat nej i alla fall...

Nu tror jag att jag ska leta upp lite vitpepparkorn i skafferiet. Det är tydligen vitpeppar man ska äta, inte kryddpeppar, om man vill slippa magsjuka. Hoppas verkligen att det bara var en reaktion på mjölken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0