hand

Lillasyster kom när jag och sambon skruvade fast dörr'n på garderoben i hallen. Hand, säger hon, och tar mig i handen. Sedan gick vi några varv runt huset, fast på insidan...

Annars har det kanske inte hänt så mycket. Praktiken är avslutad och ingen är väl gladare än sambon?!! Nu kommer jag att vara hemma kvällar och helger när det inte ska städas lägenheter eller visas plast. Jag har två demos nästa vecka, och sedan får vi se vad som händer. Nya katalogen har kommit och det är riktigt fräscha färger! Jag blir riktigt sugen på att handla en massa själv, synd bara att det kostar så mycket!

Idag började vi med miljlöteknik-kursen, men det kanske inte var en så effektiv start?!! Lite fick vi gjort i alla fall, men det gick någon timme i onödan kan jag tycka. Instruktionerna vi fick från början antydde att vi skulle redogöra för hur energianvändningen förändrats över tid och luska lite i hur framtidens energianvändning och -"tillverkning" kan se ut. Jag mejlade lärarn för att få lite klarhet i det, och till svar fick jag en helt annan frågeställning! Nu ska vi se till miljöpåverkan för olika energiutvinningar! Jaja, det var visst tid för lite kompletterande frågor på måndag, då får vi se om vi får göra om hela arbetet...

Idag när jag hämtade barnen på dagis satt storebror och tittade i sin pärm med en av fröknarna. Det såg ganska mysigt ut så de fick titta klart. Sedan pratade vi om vad det gjort idag, och det hade varit balans-bana och bygge och utelek. Storebror har öga för former, men det visste vi redan. Uppgiften var att bygga figurer efter mönster, och det klarade storebror galant! Först klar, rätt figur och rätt byggt direkt! Lillasyster visar klara färdigheter med att ta sig fram i snön, kanske är lite lättare nu när hon har ett tunnare fleeceunderställ som hon kan röra sig i?!

Världens längsta inlägg ser jag... Dags att sluta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0