prickisjukan

Nu är vi inne på tredje eller fjärde dagen, det beror på hur man räknar och inatt har vi haft natten from hell. Lillasyster har varit ledsen i stort sett hela natten och hon är ganska prickig. Förhoppningsvis har det börja läka ut, för nu har det börjat klia för stackarn. Värst är det när det kliar och gör ont i blöjan och under fötterna. Det enda som hjälpt inatt var att vålda upp henne i famnen och sedan gunga. Då somnade hon nästan direkt, men vaknade såklart så fort man lade ner henne.

Storebror verkar ha klarat sig bättre, även om det blåssat upp på honom inatt. Han har bara haft några i pannan och på mage och rygg, men nu har det kommit mer i ansiktet och bakom nacken. Frukost har han knappt ätit och säger att han inte mår bra. Just nu sitter han och kikar på thomas tåget på datorn och jag ska försöka koppla upp mig mot skolan. Lillasyster ska försöka tvinga i sig lite Tavegyl. Normalt är de ganska duktiga på att ta medicin, men nu fick jag muta med glass. Innan frukost! Hemsk mamma va?!

Själv rapar jag surfisar, så vi får väl se om jag åker dit på nå skit. Skulle vara så typiskt när jag ska bort i helgen!

Nu verkar vi börja snart, så jag får väl ge mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0